De invoering van de Ja/Ja-sticker in een aantal grote gemeenten heeft het bereik van de folder onder druk gezet, want alleen de mensen die expliciet toestemming geven, krijgen nog een folder in de bus.

“Als de kosten van foldermarketing worden afgezet tegen die van digitale marketing, dan scoort de folder bovengemiddeld gunstig. De kosten van digitale marketing zijn hoog; de effectiviteit is vaak twijfelachtig. De kosten van folders daarentegen zijn relatief laag. Al met al gunstig voor de marketingmix. De folder levert het bewijs dat het een effectieve marketingtool is”, aldus directeur Piet Jorritsma van PaperChainManagement (PCM).

Sander Sneiders, commercieel directeur van PCM, geeft een nadere toelichting: “De verspreiding van weekfolders is door het samengaan van Spotta en Axender in handen van één organisatie. Dit betekent allemaal gesealde pakketten en wekelijks één pakket op de mat. Als retailers hun bereik optimaliseren door middel van de juiste verspreidplannen én alle kostenfactoren in de keten eens kritisch bekijken, dan zal blijken dat de folder een effectief middel is om klanten naar de winkel te krijgen tegen relatief lage marketingkosten.” Bron: Paperchain

Directeur van Rodi Rotatiedruk, Dick Ranzijn, haakt hierop in: “De lokale communicatie is in deze tijd nu extra belangrijk. De attentiewaarde om drukwerk met de huis-aan-huis kranten te verspreiden is zeer hoog. Dit wordt mede veroorzaakt door een bij de meeste uitgeverijen maximum van 3 folders die mee gaan met de krant. Naast het feit dat de consument juist nu op de hoogte wil blijven van lokale initiatieven. Als meeverspreid drukwerk profiteer je daar van mee.”

Benieuwd naar de verspreidmogelijkheden bij Rodi?

Bekijk meer informatie op https://www.rodimedia.nl/dienst/huis-aan-huis-verspreiding of neem contact op via info@rodiverspreiding.nl.